The unforgiven..

2010-10-27 @ 11:13:15
Ett band som alltid har legat mig varm om hjärtat och alltid kommer göra är Metallica. De lyckas alltid få mig på lite bättre humör och lugna ner mig i paniken, vet inte riktigt vad som är så speciellt med deras musik, men det är verkligen ett lugn som infinner sig när man lyssnar på dem. Går inte att beskriva det. Minns fortfarande första gången jag hörde dem och hur fast jag har varit i dem sen dess. Metallica är ett band som min kära fader spelade för mig nån gång i fyra skulle jag gissa på. Enter Sandman. Och det är nu en av de låtar som har betytt mest för mig någonsin. Jag minns hur jag satt och lyssnade på den gång efter gång. Gick inte att tröttna, och sen hur jag letade upp fler låtar med dem. Minns hur hela datorn låste sig när jag lyssnade på enter sandman. Jag minns hur sur jag blev då. Mit extrema hat mot datorer som bråkar började la då...Det går inte att tröttna på dem och skulle bryta ihop helt om jag ser dem någon gång, och det ska jag. Det finns verkligen inte att jag inte skulle göra det...

Jag vet inte hur många gånger jag har somnat till Nothing Else matters eller hur många gånget the unforgiven har lugnat ner mig från ren panik eller hur många gånger One har gjort mig tårögd. Det är en stabil punkt som allid finns där, även när hela världen är emot en. Det finns inte ord för hur bra de är.. Fantastiskt. Magnifikt. Ren kärlek.

 


Kommentarer
Postat av: ROCKAHOLIC

sv; ja det är dom! och ja, det kan jag tänka mig!

vars har du sett dom?:)

2010-10-27 @ 13:28:35
URL: http://rockaholiic.blogg.se/
Postat av: (lisabjernhagen)

sv: okej :D tack för din röst!

2010-10-27 @ 14:12:08
URL: http://lisabjernhagen.com
Postat av: Michaela

Fantastiskt band! Som jag skulle vilja se dem

2010-10-27 @ 14:45:13
URL: http://hangoverdoll.blogg.se/
Postat av: ROCKAHOLIC

sv; jaha, fan va nice!

2010-10-27 @ 15:52:33
URL: http://rockaholiic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0