det kliar i fingrarna

2011-08-08 @ 23:06:20
Just nu är ja så galet sugen på att plåta så det finns inte. Det kliar verkligen i fingrarna och jaa. Har så mycket idéer och det är lite jobbigt att de kommer när man som minst kan genomföra dem. Så sitter och tittar på lite objektiv och drömmer mig bort till ett rikare liv. Det är så mycket man vill ha och "behöver". Klarar egentligen mig ganska bra med de ja har, men tre fyra till kan väl inte skada? Sen vill ja ha en blixt och ett batterigrepp. Och en fotoskrivare. Sen kan vi kanske börja känna oss lite kompletta. Eller, lite linser hade inte suttit fel heller. Men det kommer antagligen alltid finnas mer man vill ha. Men det mesta får la bli när man fått ett vettigt jobb och inte lever på studiebidrag och det lilla man tjänar. Sitter och kollar priser och kommer fram till att man nog ett bra tag till får gå ner några prisklasser. Att istället för att drömma om vidvinkelobjektivet för 14000 titta på ett för 4000. Att istället kolla på teleobjektiv för 10000 faktiskt nöja mig med har, som faktiskt är ett riktigt bra objektiv. Men nu får det vara nog om kameratjafs. Ska drömma mig bort en stund till sen acceptera att ja inte har råd till det mesta där på ett bra tag. Men att drömma är väll inte fel?


Kommentarer
Postat av: Malin Sundin - hobbyfotograf

RE: så lite så :)

2011-08-09 @ 18:26:50
URL: http://malinsundin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0