hösten är på ingång..

2011-08-30 @ 00:39:21

När man sitter och lyssnar på regnet och vinden som viner utanför fönstret är det inte svårt att sakna värmen. Det är inte svårt att sakna Italien. För det va en mycket fin vecka där. Det var varmt och skönt och så fantastiskt vackert överallt.

Man känner verkligen hur hösten är på ingång nu och ja vet inte om ja är helt förtjust i det. det känns som att sommaren har vatt för kort. Det har varit för lite värme.  Men nu kommer hösten i rasande fart och det är la bara att gilla läget. Jag gillar hösten dock. Sitta och kolla film under en film med en kopp te och lyssna på regnet. Att krypa ner under täcket med min älskling och somna till ljudet och regn. Det är avslappnande.
Men jag ser inte fram emot att tidiga mornar ta sig till tåget frysande i regnet.
Vänta på sena tåg tidiga mornar för att de är sena.
Att gå runt en hel dag med blöta fötter som vägrar torka.
Jag fryser ofta och mycket väldigt lätt, så hösten är ganska jobbig på så sätt.
Men när det börjar trilla in pengar igen ska det inhandlas mysiga höstkläder. Mysiga koftor och halsdukar. Tjocka strumpor och annat. Jag gillar sådana kläder, som man riktigt kan mysa sig in i.

Så nu accepterar jag att hösten är på ingång. Det är inte lönt att sörja något som försvunnit.
Sommaren i år var värdelös på så sätt att den var kall och kort. Så nu gott folk gör vi hösten till en fin stund.
Men mysiga stunder med de vi gillar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0