Sigma 70-300/4-5.6 DG APO MACRO

2011-12-06 @ 21:17:46


Idag har jag varit och lämnat tillbaka objektivet och kommit hem med ett nytt lite bättre. En uppföljare till det jag hade innan är det som nu finns i kameraväskan, som jag också förövrigt inhandlade idag. Har länge behövt en ny, så gick och tittade lite på de som de hade på Net On Net och såg att de sålde en för 139 spänn för att den saknade axelrem. Köpte den i alla fall och har nu en fin leopardmönstrat axelband på den. Hoppas på fin väder imorgon för då invigs nog objektivet på hålan. den stora skillnaden från det förra jag hade är att: "APO-versionen av 70-300 ger en märkbar kvalitetshöjning av både skärpa och färgåtergivning jämfört med standardversionen."  Så hoppas verkligen att detta håller för mig nu. Ska nog ta och beställa ett UV filter och några närbildslinser till det snart. Har inte velat göra det tidigare då jag inte varit säker på storlek och sådant. Så det görs nog snart. Eller så väntar jag kanske till efter jul...


Kommentarer
Postat av: EMMAS!- julkalender i bloggen

Hej sötis :D

var gärna med i min julkalender, idag kan du vinna en ring från madlady =)



Länk: http://eemma.se/2011/december/julkalender-lucka-nr-7.html#comment

2011-12-07 @ 10:40:54
URL: http://eemma.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0