angående kameror och bilder..

2011-01-09 @ 16:02:43
En grej som ja irriterar mig på är folk som tror att det räcker med att skaffa en dyr fotoutrustning för att bli bra. Och nej nu vill jag verkligen inte låta som jag tror att jag är jättebra och så vidare. Men lär göra det.  Men nu ska ni få höra. Även om du köper en kamera för 10000 och sen utrustning till det kommer inte dina foto bli bra för det. Det sägs att va 5% av hur bra en bild är pga utrustningen. sen 75% beror på hur duktig fotografen är. Du kan ta helt fantastiska bilder med en enkel mobilkamera med kvalitet på bilden hade blett bättre med en systemkamera antagligen. När man hör folk säga att ja ska nog köpa en Nikon istället för min canon för bilderna blir finare med nikon tänker man bara bullshit. Visst du kanske får liiite bättre bildkvalitet och så, men själva bilderna blir inte annorlunda.
Tex denna fotografen har tatt alla bilder som visas här med en iPhone. och bilderna är helt fantastiska.

Och jo jag anser att alla får fota precis hur mycket de vill varesig det blir bra eller inte, men att påstå att en bättre kamera gör bilderna "finare" är fel. Jag har själv en kompaktkamera som jag själv fotar en del med när ja inte orkar ta med systemkameran och folk ser ingen större skillnad mellan hur bra bilderna är.


System eller kompakt?

Kompakt eller system?

Kompakt eller system?


see my point?

Kommentarer
Postat av: Emma \m/

håller med dig :) stör mig väldigt mycket på det själv..

2011-01-09 @ 16:25:53
URL: http://emmasv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0