1000 needles

2011-05-22 @ 02:45:32



Efter en otroligt trevligt kväll ute hamnar man här igen. Känslan som funnits där infinner sig igen, den känslan man tryckt undan med bra live musik och trevligt sällskap. men nu är man åter ensam. Ensam i natten då allt är som jobbigast. Vet om att jag måste sova för ja ska upp om några timmar, men jag vet även att om ja lägger mig i sängen och blundar kommer ingen sömn infinna sig.

Jag har dåligt samvete för saker jag inte borde. Som inte existerar egentligen. Eller gör det det? vem vet..

Kollar igenom kvällens bilder och känner mig nöjd med nästan alla 400 bilder. Det framkallar ett litet leende men inte mycket mer. Ingen stolthet. Ingen glädje. Men jag minns glädjen när man stod vid scenen med kameran i högsta hugg och känslan som livemusik inger än fanns där. Känslan finns i bilderna men inte kvar i mig.

Jag har så mycket jag borde göra. Men orken har inte funnits idag. Jag borde skrivit religion och pluggat körteori. Men istället låg jag och solade och ville bara sjunka ner genom marken. Jag ville att någon skulle se och höra mig just då. Söker bekräftelse men finner den inte då.

Betty är en fin människa. Hon lyckades göra mig glad för några timmar. Hon är som ett litet lyckopiller. Man blir glad bara av att se henne. Tiden med henne är fin.

Jag skriver utan mening just nu. Men behöver skriva och skiter blankt i vad folk tror och tycker.
Det blir bra, jag lovar.
Men bara inte inatt.

Nu ska ja redigera bilder och sedan krypa ner i sängen och försöka finna lite ro.

Kommentarer
Postat av: Annely

SV: Ja, eller hur! Jag är fan astaggad på det!

2011-05-22 @ 10:01:22
URL: http://ereshkigal.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0