Då var det officiellt

2012-03-30 @ 22:55:30
Sabaton som det band jag har känt dem är nu inte längre komplett. Känns lite overkligt men det var inte helt oväntat med ryktena som har cirkulerat nu i några dagar. Men som jag skrev för någon dag sedan så är jag lite i ett stadie där allt förnekas. Det får inte vara så. Sabaton är ett av mina favorit band och jag har spenderat så många tuffa dagar med att lyssna på dem. Men helt slut är det jue inte för dem, Joakim och Pär kommer ju fortsätta. Hoppas verkligen att de hittar/har hittat värdiga ersättare för de andra grabbarna för de har inte en lätt plats att fylla. Jag kommer vara så otroligt kritisk mot alla nya, men det kan kanske bli något bra av det? Jag hoppas bara inte bandet förlorar hela grejen.

"Starting a band at the age of 18 is simple, keeping it intact for 12 years is much harder, and finally we have come to the crossroad where we will go separate ways.

Pär Sundström and Joakim Brodén will continue to battle on stage, carrying the banner of Sabaton to further victories.

We will always have an eternal bond to each other, created by more than 12 years of friendship & touring, and wish each other long and prosperous lives with families, various projects and musical careers.

 


In the end, all six of us will end up in our own glorious future…"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0