pengasparande

2011-04-28 @ 11:11:57
Nu jävlar ska det börjas sparas kamerapengar. Började med att tömma plånboken så har nästan sparat 600 kronor nu till kameran. Vilken kamera ja ska köpa beror helt på om ja får sommarjobb eller inte. Får ja sommarjobb och tjänar bra blir det kanske, mycket kanske en Nikon D7000 som införskaffas. Tvivlar dock på det, tror ja kommer köpa en billigare och sen en blixt och ett till objektiv. Men just nu satsar jag på att spara till en kamera som jag hittade för 4000. Den är aningen bättre än den jag använder nu så ja tycker att det är ett bra mål. Men det är ändå mycket pengar..

Så för att ja ska kunna ha råd med sommaren och kameran om ja inte får sommarjobb är det slut med småhandlande. Godis och cola ska slutas inhandlas. Alla pengar som bara rinner iväg ska ingenstans. Jag har inget ja ja behöver direkt i klädväg mer än ett par sommarskor om någon månad till. men det har jag presentkort till. Sen fick jag presentkort på 300 kr på gina så är det något i klädväg så är det där det får inhaldas. Denna gången ska jag verkligen lyckas spara. Det som det får rinna iväg pengar på är resor till Dennis och om jag verkligen behöver något.
Jag är sjukt taggad på detta nu och känner att det kan gå. Dock kommer nog inte sparandet till kameran komma igång helt förren efter sommaren då det kommer en hel del utgifter där, men det är en bra början.


Kommentarer
Postat av: Blasfeministen

sv:

http://www.rocknytt.se/

söker nya skribenter, kolla även in http://www.criticalmass.se



2011-04-28 @ 11:29:26
URL: http://blasfeministen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0