Bex FeelGood tips.

2011-03-09 @ 15:04:58
Mjo, som ni kanske märkte var jag inte riktigt på topp inatt. men kan säga att det nu har vänt, eller hyfsat i alla fall. Men tänkte ta och dela med mig lite med några saker jag gör för att må bättre när inget vill samarbeta.

*Sova - även om ja oftast har problem att sova när jag mår kasst så försöker jag sova så mycket som möjligt. Ta en timme när man kommer hem från skolan och verkligen försöka sova på natten.

*musik -Att lyssna på halv deppig musik när man själv är deppig känns som en självklart het men jag försöker göra raka motsatsen. Band som Mötley Crue, Crashdiet, Sabaton, Von Benzo och andra band som gör en taggad och uppåt skall spelas. Har en spellista som heter pepp som spelas flitigt under dagar som är mindre bra. Även om man bara vill sitta och lyssna på vackra balader är det inte rätt tillfälle att göra det.

*kläder -Jag bryr mig ofta om vad jag har på mig men när ja mår lite sämre försöker jag hitta ork att dra på mig kläder ja vet att jag ser bra ut och känner mig självsäker i.

*smink -lite samma här, anstränger man sig lite för att faktiskt se bra ut så känner man sig lite självsäkrare och humöret kanske höjs lite. Man känner sig lite duktig i alla fall som faktiskt anstränger sig.

*attityd -Mycket hänger på vilken attityd man har till allt. Vill man att alla ska se att man faller ihop så gör man det i tankarna också. Men vill man må bra och faktiskt försöker tänka glada tankar eller vad man ska säga så hjälper det lite. Jag brukar gå runt och försöka utstråla självsäkerhet när jag går tex till och från tåget och inbillar mig själv att jag ser sten cool ut och tillslut fattar hjärnan att man kanske är något ändå. Jag vet att folk inte riktigt bryr sig om folket de möter, men jag gillar tanken på att man kanske folk kanske vänder sig om och tar en titt till. Jag vill inte vara någon som smälter in i massan men när man är ganska trött på allt så är det lätt hänt att man bara sjunker ihop helt och tappar all utstrålning. Visa kaxighet, om jag går runt och inbillar mig att jag ser kaxig ut och att det ser ut att jag är full med attityd så får det faktiskt mig må lite bättre. Detta kanske låter lite dumt eller nått. Men det hjälper mig i alla fall.

*Uttrycka sig kreativt -Jag fotar, skriver och pillar i Photoshop just för att ha något att göra och få utlopp för känslor och tankar. Att ha något sätt att uttrycka sig på kan man bearbeta jobbiga saker och allt blir lite lättare.Det jag försöker med när jag tex photoshopar är att välja färgglada bilder och faktiskt göra något glatt av det. Försöker hitta små glädjeämnen i vardagen.

*Prata- just denna punkten har jag själv väldigt svårt för. Jag har svårt att uttrycka mig bra med ord och att förklara suger jag på. Men det hjälper så mycket de gånger man faktiskt tar och pratar med någon. För jag vet att det finns en massa personer som faktiskt finns där för mig precis när som helst. Jag känner själv att jag är välldigt duktigt på att lyssna och försöka hjälpa andra som har det tufft men är oftast dålig på att själv öppna mig. Dock är detta något jag har blivit väldigt mycket bättre på.

Allt sitter i huvudet, men det räcker inte alltid att vela må bra. Men om man inte bryr sig och inte försöker må bra så är allt så mycket svårare. Jag har hittat saker som hjälper mig lite men en sak man inte ska göra är att låsa in sig i sin egen ensamhet. Även om man inte har lust och man verkligen inte orkar ska man försöka träffa folk. Försöka träffa människor som får en att må bra. Jag vet hur jobbigt det är ibland när man bara vill ligga hopkrupen i sängen och tänka att faktiskt ta sig upp och göra något. Men man måste försöka. Allt blir lite lättare när man har folk runt sig!


Kommentarer
Postat av: Joss

taaack =)

2011-03-09 @ 16:26:58
URL: http://sickbitch.se
Postat av: Mathilda

Sv: Tack som bara den!

2011-03-09 @ 21:56:50
URL: http://photoandi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0