drömmar och ett jävligt peppande inlägg

2011-11-12 @ 23:53:25
vet ni vad som hade varit helt underbart skoj? att kunna försörja sig som naturfotograf, att fota djur och natur ligger mig nästan lika varmt om hjärtat som att fota konsrter. Tänk att få åka till typ Afrika och fota alla spännande djur och all fantastisk natur. det hade varit så fruktansvärt roligt, att kunna få betalt för sina bilder. Kanske ta bilder till någon typ av bok. Eller åka till Egypten eller Nordpolen bara för att fota. Så mycket drömmar och så mycket kreativitet. Sitter just nu och tittar igenom så mycket fina bilder. Jag vill också få möjlighet till att ta sådana bilder. Jag vet även att om jag jobbar jävligt hårt och skaffar de rätta kontakterna så kan det gå. Jag vill ta magnifika bilder som 1000 pers beskådar med ett "wow" på läpparna.

Jag känner att jag det senaste halvåret har utvecklats otroligt mycket som fotograf, jag är lärt mig så mycket nytt och tänker på en mängd nya saker. Bakom de flesta bilder finns mycket tankar och planering och jag tar ofta många bilder på samma motiv för att jag ska känna mig helt nöjd.  Jag jobbar mot perfektion som jag antagligen aldrig kommer känna att jag har nått, men jag tänker jobba satan för det. Jag vet vad jag vill och jag är verkligen beredd på att kämpa, även om det är en ganska ovis framtid och verkligen inte finns något garanterat vill jag kunna säga att jag har försökt. Jag älskar det jag gör och jag mår bra när jag gör det, så varför ska jag tänka om min framtid bara för att det inte är helt 100 att det kommer fungera som jag vill? Är det inte värt att kämpa på för det man vill och brinner för? skulle det skita sig får man tänka om då. Jag tänker lära mig allt jag kan lära mig och satsa stenhårt. Skaffa mig all erfarenhet jag behöver och en masa till. Jag tänker inte nöja mig med tanken att jag ska välja något realistiskt, jag vet att det kommer bli tufft men jag är en tuff brud. Jag älskar utmaningar och kräver det att jag måste jobba röven av mig och ta skitjobb under tiden så får det vara så. Första steget på min dröm blir att jag ska komma in på en utbildning som bara handlar om foto. efter det hade det varit så underbart att få resa runt i världen och bara fota. Mitt mål ligger många år framför mig men jag kan faktiskt se det framför mig. Det ska gå. ingen ska få stå framför mina drömmar


Kommentarer
Postat av: Liie

sv: tack :)



och klart du ska satsa på att bli fotograf och försöka kunna leva på det om det är din dröm! det är ju som du säger, om du inser efter ett tag att det inte går så är det ju bara att tänka om. men med hårt arbete och att du älskar det du gör kommer du gå långt!

2011-11-13 @ 00:27:02
URL: http://liie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0