det är inte lätt när det är svårt

2011-10-16 @ 23:02:06


Blir så frustrerade på mitt humör, det svänger konstant och ja blir bara trött på det. Kan skifta från glad till ledsen på ingen tid alls. det är så fruktansvärt jobbigt att inte veta vart man har sig själv. Det behövs så fruktansvärt lite för att det ska slå om. Ledsen, arg, förbannad, frustrerad, ångestfull, lycklig, glad.. Det tar aldrig slut, det är så mycket känslor att ja känner att jag nästa spricker. Vet inte vart ja ska ta vägen när det känns som världen faller isär. Jag har ingen aning på vilket humör ja vaknar imorron, det kan vara riktigt glad eller fylld med ångest. Ja vet inte hur ja mår och känner om en timme, om en halvtimme om tio minuter. Det skiftar så snabbt. Det behöver inte hända något för att ja ska bli ledsen. Det behövs inget för att ja ska bli förbannad. Jag avskyr detta och ja vet inte hur ja ska hantera detta. Så mycket känslor som slåss om att få plats.
jag vet inte.

Just nu är jag faktiskt glad. Inte sådär superlyrisk som jag var innan med glad. Försöker förtränga alla tankar om veckan som kommer. Försöker tänka på allt som är bra. Men när stressen försöker kämpa sig in så är det svårt. Ångesten för att inte lyckas och inte ligga på topp ligger och gnor i magen. Jag vill ha orken till att prestera på topp och jag måste ha den orken. Den måste finnas där denna veckan. Det finns inget annat. Det kommer inte funka annars.  Det är svårt att ligga på topp när det hela tiden flyger tankar som trycker ner en hela tiden i bottnen.
det är svårt.

svårt att tro att ja faktiskt är glad just nu, det känns bra att skriva av sig lite ordentligt. Jag behöver det. även om ja har svårt att vara riktigt öppen och prata om hur ja mår så känns det säkrare att göra det i en blogg. Jag avskyr att vara svag och visa mig svag. Det är endast ett fåtal personer ja vågar göra det med.
och de personerna betyder så otroligt mycket för mig. att de finns får min värld att gå runt.
Det hade inte funkat annars.

tack till ni som alltid finns där för mig ♥

tack min fina underbara älskling för att du får min värld att snurra, att du får mig att orka gå upp på morgonen. tack för att du är du och för att du är underbar.  Du är det bästa som hänt mig och ja släpper aldrig taget om dig ♥

Kommentarer
Postat av: Rebecka

Sv: Oj, vad läskigt :P

2011-10-17 @ 11:59:48
URL: http://annorlundamenvanlig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0