Selfharm

2012-01-16 @ 22:57:30
Sitter inne på we♥it och glor och har gjort det det ett bra tag nu. Och jag är så kär i så många bilder där. Av någon anledning lyckades jag klicka mig in på kategorin "selfharm" och vet inte riktigt varför. Många av dessa bilder var med text och fastnade något extremt för några av dem för jag kan relatera till dem. Några i nuläget och vissa stämde så bra med mig själv för något år sedan. Just nu känner jag mig så otroligt stark som faktiskt tog mig ur ett stort beroende och jag jobbar på att faktiskt kunna prata om det och inte bara skriva om det. Men det är ett så tabu belagt ämne så det är ganska svårt ska jag säga. Även om många av mina ärr har bleknat så mycket så att bara jag ser dem så finns de där och kommer alltid vara en del av mig. Det är inget som kommer kunna göras ogjort och det är inget som ska läggas i glömska tycker jag. Det är inte heller något jag försöker dölja. Jag går i shorts om jag vill det och vill folk hellre titta på ärren där än på mig så fine. Men jag kommer aldrig gömma den jag är och den jag har varit. Det var så lång tid med hemligheter för att hålla det hemligt så att fortsätta med det nu känns bara löjligt. Men jag vill att alla ska veta att det är en del av mitt förflutna och inte av min framtid. Det blir som sagt ett beroende och det är något man får kämpa med ganska hårt stundvis men det finns så mycket bättre sätt att hantera det på.










Kommentarer
Postat av: Fotograf Linda-Pauline

sv; Vad perfekt!!

2012-01-17 @ 08:47:23
URL: http://lindapauline.se
Postat av: [lisabjernhagen]

sv: Tack så mycket! :)

2012-01-17 @ 15:09:36
URL: http://lisabjernhagen.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0