Utrustning

2012-05-04 @ 22:18:09
Tänkte slänga ihop ett lite inlägg om den utrustning jag har och använder. Tycker själv det är lite skoj att kolla runt på andras fotobloggar vad de anväder.
Så vi börjar med kameran. Den jag använder är en Nikon D7000 som jag fick när jag fyllde 19. Den har alla funktioner jag behöver och vill ha på min kamera och uppgraderingen fårn D80n som jag använde. Det är snabb och riktigt härlig kamera.
Sedan till objektiven. Har väl tre stycken som jag anväder mycket.
Detta objektivet är flitigt änvänt och sitter ofta på kameran. Det är enkelt och praktiskt i de flesta situationer. Lite seg i autofokusen ibland men det är sådant man kan leva med när det är ett så billigt objektiv.
Detta objektiv är ett som kräver lite tålamod för att få bra bilder då autofokusen ibland tar lååång tid på sig att samarbeta. Men jag har fått riktigt bra bilder med det. Det är heltklart prisvärt och jag har använt det mycket
Detta objektivet fick jag med kameran och är faktiskt helt förälskad i det. Har inte använt det så mycket än men det känns som ett bra alaround objektiv. Känner på mig att det kommer sitta en hel del på kameran när man inte orkar släpa med sig så mycket
Har även några filter som används ibland.
Vill även säga att det är inte utrustningen som gör om bilden blir bra eller inte utan det är personen bakom. Kan man inte se om det blir en bra bild eller inte innan man tar den så spelar det ingen roll om man har en kamera för flera tusen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0